Cadillac 4 stycznia 1930 roku wprowadził na rynek nowy model, była to seria 452 V16. Debiut miał miejsce podczas „New York Auto Show”. Dzięki temu posunięciu Cadillac umocnił swoją pozycję na amerykańskim rynkiem samochodów luksusowych.
Cadillac 452 V16
Cadillac stworzył pierwszy na świecie silnik 16-cylindrowy. Wywołało to duże poruszenie w wśród innych producentów samochodów, takich jak Packard, Marmon, Pierce-Arrow, ale pomimo różnych wysiłków, nie udało im się stworzyć porównywalnego z Cadillakiem motoru.
Owen Nacker
Silnik został zaprojektowany przez Owena Nackera. Miał 452-cale pojemności (7 407 cm3), był górnozaworowy i zapewniał niesamowite, jak na tamte czasy 175 koni mechanicznych. Pracował niezwykle płynnie.
Sporo wysiłku włożono również w stronę wizualną silnika. Ukryto hydraulikę i okablowanie. Wykończono go czarną emalią, a wiele elementów silnika wypolerowano.
Cadillac 452 V16 – dane techniczne?
Cadillac nie publikował danych dotyczących osiągów modelu Sixteen. Uważano bowiem, że najlepiej zareklamuje się sam samochód podczas jazdy. Wielu niezależnych producentów nadwozi odcisnęło swoje piętno na tym wspaniałym podwoziu, ale większość klientów wybierała spośród szerokiej gamy niestandardowych nadwozi katalogowych oferowanych przez wewnętrzne firmy Fleetwood i Fisher; które dziś są eleganckie i pożądane.
Cadillac przedstawiony na zdjęciach pochodzi z 1931 roku. Ciekawa jest wersja nadwozia. To 4 – drzwiowy Landaulet, czyli to taki rodzaj nadwozia, które ma składany lub zdejmowany dach, ale tylko w tylnej jego części.
Cadillac V16 produkowany był w latach 1930–1940. Powstały dwie generacje tego modelu.
Źródło: https://hymanltd.com/1930-cadillac-v16-limousine/