W dniach 25-26 czerwca 2016 roku odbył się VII Ogólnopolski Zlot Pojazdów „MotoLegendy PRL”.

W mojej ocenie jest to kolejna edycja, która zakończyła się ogromnym sukcesem jej organizatorów, czyli Zbyszka Kotarby, Dyrektora MotoLegendy PRL, Automobilklubu Bieckiego oraz Agencji Reklamowej Elefant. Nieocenione z punktu widzenia uczestnika Zlotu okazało się również wsparcie wielu osób m.in. koleżanki Julity, która przyleciała pomagać i wspierać Zbyszka aż z Anglii.

Koszt uczestnictwa wynosił 50 zł od osoby. W ramach wpisowego zapewniono nam: zlotową koszulkę, imienny identyfikator, komplet naklejek, pamiątkowy dyplom uczestnictwa oraz jeden gorący posiłek przed wyjazdem z Gorlic. W cenie był także bilet do Muzeum Magurskiego Parku.

Chętni mogli zarezerwować z odpowiednim wyprzedzeniem nocleg – do naszej dyspozycji były apartamenty 2-osobowe oraz domki 4-, 6-, 8-, 10-osobowe w cenie 40zł/osobę. Podobnie jak w ubiegłym roku, była również możliwość rozbicia namiotu oraz zaparkowania przyczepy, oczywiście z okresu PRL.

Spotkanie zaczęło się od zbiórki i rejestracji na Rynku w Gorlicach, gdzie uczestników imprezy osobiście przywitał Burmistrz Miasta Gorlice. Dodatkowo na powitanie poczęstowano nas pysznym żurkiem.
MotoLegendy PRLu (1)
Punktualnie o 11-tej wyruszyliśmy w trasę – był to przejazd pokazowy na trasie Magurskiego Wyścigu Górskiego, gdzie trwały eliminacje Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Mieliśmy okazję przejechać przez ich obóz serwisowy akurat w trakcie serwisowania pojazdów i muszę przyznać, że było co podziwiać. Trasa przejazdy była dość kręta i stroma, jak przystało na górski teren.

Na trasie do Słowacji prowadził nas Policyjny Fiat 125p.
MotoLegendy PRLu (4)
Po drodze zwiedziliśmy zabytkową cerkiew w Kwiatoniu, a w ramach przerwy zjedliśmy obiad w Stadninie Koni Huculskich w Regietowie.

Po zwiedzaniu Stadniny udaliśmy się w kierunku Słowackiego miasta Bardejev, gdzie czekali już na nas jego mieszkańcy.

Na Rynku odbyła się prezentacja pojazdów, a dodatkową atrakcją dla nas – uczestników była możliwość zwiedzania miasteczka z przewodnikiem, który opowiadał nam o jego historii.
MotoLegendy PRLu (5)
Późnym popołudniem pokonaliśmy trasę około 60 km, która przebiegała przez piękny Beskid Niski do miejscowości Krempna, gdzie był nasz nocleg. Była to doskonała okazja na pogawędki i zjedzenia kolacji w Zlotowym gronie. Humory dopisywały wszystkim, dzięki czemu atmosfera była bardzo sympatyczna.
MotoLegendy PRLu (7)
Pysznym śniadaniem rozpoczęliśmy niedzielę. Następnie było zwiedzanie Muzeum Parku Narodowego w Krempnej, a po jego zakończeniu spotkanie i festyn z mieszkańcami na miejscowym boisku. Tam mogliśmy pochwalić się naszymi „perełkami”, a mieszkańcy poczęstowali nas swojskimi regionalnymi wyrobami, dzięki czemu nikt stamtąd nie wyjechał głodny.

MotoLegendy PRLu (23)
Na koniec wyruszyliśmy w drogę powrotną do Gorlic, gdzie na zakończenie Zlotu rozdano nagrody i wręczono Dyplomy uczestnikom Zlotu.

Chciałbym gorąco podziękować organizatorom za tak wspaniałą imprezę!

Pozdrawiam Społeczność KlassikAuto.pl
Waldemar Preis
MotoLegendy PRLu (3) MotoLegendy PRLu (6) MotoLegendy PRLu (8) MotoLegendy PRLu (9) MotoLegendy PRLu (10) MotoLegendy PRLu (11) MotoLegendy PRLu (12) MotoLegendy PRLu (14) MotoLegendy PRLu (15) MotoLegendy PRLu (18) MotoLegendy PRLu (20) MotoLegendy PRLu (21) MotoLegendy PRLu (22) MotoLegendy PRLu (24)