Rajd tysiąca Liści

Od trzech lat, w ostatni weekend kwietnia, grupa pasjonatów zabytkowej motoryzacji organizuje niezwykłe wydarzenie – Rajd Tysiąca Minut. Inicjatorzy to doświadczeni rajdowcy, którzy postanowili stworzyć unikalny rajd wiosenny, oparty na wiedzy i wieloletnim doświadczeniu. Tak właśnie powstał Rajd 1000 Minut, który w tym roku po raz pierwszy zyskał rangę międzynarodowego wydarzenia!

W tegorocznej edycji udział wzięły również załogi zagraniczne, a trasa rajdu prowadziła przez trzy kraje: Polskę, Czechy i Słowację. Tym samym Rajd 1000 Minut 2024 stał się międzynarodowym wydarzeniem w pełnym tego słowa znaczeniu. Aż 40 załóg pokonało w dwa dni 580 km, przy czym dystans ten każdego roku może się różnić – zależy bowiem od warunków drogowych, ograniczeń prędkości oraz parametrów ustalonych przez organizatorów na tzw. RT-kach. Jedno pozostaje niezmienne – jazdy jest zawsze dokładnie 1000 minut!

Trasa i wyzwania Rajdu Tysiąca Minut

Tegoroczna edycja składała się z 22 odcinków RT (w tym aż 4 nocnych). Najkrótszy miał 950 metrów, a najdłuższy aż 27,77 km. Łączna długość wszystkich RT-ów wyniosła około 233 km. Profesjonalna organizacja wydarzenia znalazła odzwierciedlenie w szczegółowo zaplanowanej trasie:

  • 12 punktów kontroli czasu (PKC)

  • 10 stref BRD (Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego), sprawdzających przestrzeganie przepisów

  • 8 zadań orientacyjnych

  • 3 punkty kontroli przejazdu

Rajd rozpoczął się w Balicach, a każdy kilometr trasy niósł nowe wyzwania i emocje.

Próby sportowe i emocje na torach

Rajd Tysiąca Minut to nie tylko precyzyjna jazda zgodna z przepisami, ale także porcja prawdziwie sportowych emocji. W tym roku zorganizowano cztery wymagające próby sportowe, w tym na kultowych torach:

  • Drift Baza – Bobrek – jedno z ostatnich legalnych miejsc do driftu w Polsce

  • Tor FCA w Tychach – znany tor testowy Fiata

  • STEEL RING w Czechach (Stare Miasto koło Trzyńca) – profesjonalny obiekt motorsportowy

Zabytkowe auta na trasie międzynarodowego rajdu

Na trasie rajdu nie zabrakło prawdziwych perełek klasycznej motoryzacji. Choć wiele z tych pojazdów liczy sobie dekady, to świetnie radziły sobie zarówno na torach, jak i na długich trasach. Wśród startujących pojazdów znalazły się m.in.:

  • SAAB 96 (1964)

  • Lancia Fulvia Coupe (1972)

  • Ford Granada (1972)

  • Alfa Romeo GT Junior (1974)

  • Volkswagen Karmann Ghia (1974)

  • Mercedes-Benz 450 SL (1975)

  • Datsun 280Z (1975)

  • Opel Commodore C (1978)

  • Autobianchi A112 Abarth (1980)

  • Matra Murena (1982)

  • Lancia Delta HF Integrale (1989)

To tylko wybrane modele, które udowodniły, że klasyczna motoryzacja nadal potrafi zachwycać sprawnością i designem.

Podziękowania i przyszłość Rajdu

Wielkie słowa uznania należą się organizatorom – za pomysłowość, determinację i profesjonalizm w przygotowaniu wydarzenia na tak wysokim poziomie. Dzięki ich zaangażowaniu, Rajd Tysiąca Minut to nie tylko impreza sportowa, ale także spotkanie ludzi z pasją do motoryzacji, precyzji i historii.

Nie pozostaje nic innego, jak życzyć organizatorom i uczestnikom jeszcze co najmniej stu równie udanych edycji – każdej zamkniętej w symbolicznych 1000 minutach emocji i pasji do klasyków!

Największy kalendarz imprez motoryzacyjnych w Polsce

Wszystkie wydarzenia motoryzacyjne: https://klassikauto.pl/kalendarz/ Jest on na bieżąco uzupełniany!

Patronat medialny KlassikAuto.pl

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe zgłoszenia i zapraszamy Organizatorów do: