Tradycyjnie jeden sierpniowy weekend zagospodarowany jest przez zabytkowe samochody, które pojawiają się w niezwykle tajemniczych i pięknych okolicach Wałbrzycha. W tym roku baza rajdu usytuowana była zaledwie 200 m od prawdopodobnego miejsca ukrycia złotego pociągu.
Już po raz czwarty Stowarzyszenie Moto-Weteran z Wałbrzycha zorganizowało Międzynarodowy Rajd Pojazdów Zabytkowych.
W tym roku 6 sierpnia do bazy rajdu – Hotelu Maria przyjechała rekordowa ilość załóg, tradycyjnie przyjechało także wiele pojazdów z Niemiec i Czech. W rajdzie uczestniczyło wiele perełek motoryzacyjnych, 11 aut przedwojennych, 76 powojennych oraz 17 motocykli. Niezmiennie jednak od kilku lat najstarszym pojazdem jest Ford T z 1911 roku Milana Base. Ciekawostką były niemieckie wozy strażackie i Unimog 406, SAAB GrandTourismo 750, którego zachowało się 11 egzemplarzy oraz Polonez 1.6, mający na swoim koncie 7 startów w Złombolu.
Formuła jednodniowego rajdu połączonego ze zwiedzaniem okolicznych atrakcji, zadań sprawnościowych oraz prezentacji aut dla publiczności jest bardzo dobrą propozycją na wakacyjną sobotę. W tym roku trasa rajdu została podzielona na dwa etapy – na pierwszym znalazł się Pałac Jedlinka, tama w Zagórzu Śląskim i Zamek Grodno. Na drugim etapie zabytkowe pojazdy zaprezentowały się przy źródełku Charlotty w Jedlinie Zdroju a następnie na Wałbrzyskim Rynku.
Nad imprezą czuwali organizatorzy, którzy mieli wyjątkowo trudne zadanie by sprawnie prowadzić 104 załóg. Doświadczenie z poprzednich lat pozwoliło na dobrą organizację i pomyślne dotarcie do mety wszystkich załóg.
Popularność Wałbrzyskiego Międzynarodowego Rajdu Pojazdów Zabytkowych rośnie z roku na rok. Prezentowane auta zaskakują swoją oryginalnością i unikatowym charakterem, a goście z Niemiec i Czech prezentują rzadko u nas w Polsce spotykane modele. W przyszłym roku odbędzie się jubileuszowy – 5 Rajd. Koniecznie trzeba będzie się przekonać, co przygotuje Stowarzyszenie Moto-Weteran dla miłośników zabytkowej motoryzacji.
W rajdzie uczestniczyły 104 pojazdy.
53 z Polski,
38 z Niemiec
13 z Czech.
W tym 17 motocykli.