Motorynkę kupiłem kilkanaście lat temu. Do zeszłego roku stała na strychu, aż w końcu doczekała się odnowienia.
Dane techniczne Romet Pony 301:
Producent: Romet
Klasa: motorower
Inne nazwy: Motorynka
Data premiery: 1978
Okres produkcji: 1988-1994
Miejsce produkcji: Bydgoszcz Polska
Silnik: jednocylindrowy, dwusuwowy, chłodzony powietrzem
Pojemność: 49,8 cm³
Moc: 1.7/1.25 przy 4800
Skrzynia biegów: 2 stopniowa
Rozmiar opon: 2.75 × 9
Długość: 1400 mm
Wysokość: 1050 mm
Szerokość: 685 mm
Wysokość siedzenia: 780–900 mm
Rozstaw osi: 900 mm
Masa własna: 40 kg
Pojemność baku: 4,5 l
Prędkość maks.: 40 km/h
Pojazd rozwijał prędkość 40 km/h i spalał 2,2 l mieszanki (benzyna + olej) na 100 km. Cechowała go prostota budowy i obsługi. Na wyposażeniu motorynek nie znalazł się prędkościomierz, ani elektryczny sygnał dźwiękowy, był za to dzwonek rowerowy. Produkcję zakończono w 1994 roku. Dwie pierwsze cyfry w numerze ramy oznaczają rok, w którym motorower został wyprodukowany.
Motorynka Pony 301 to powrót do silnika Dezamet 023. Rama pojazdu została wydłużona, zmieniono kształt zbiornika paliwa, oraz zastosowano inną tylną lampę wraz z mocowaniem.
Pozdrawiam Społeczność KlassikAuto.pl
Konrad Niewiarowski
Źródło: Romet Pony – Wikipedia, wolna encyklopedia