Świebodziński Dom Kultury i grupa Klasyki Świebodzin zorganizowali już po raz trzeci Świebodzińskie Spotkanie Miłników Zabytkowej Motoryzacji. W tym roku wspomogli nas również pasjonaci z Automobilklubu Zielonogórskiego „Duet”. Patronat medialny objęła zaś redakcja portalu KlassikAuto.pl

Świebodzińskie Spotkanie Klasyków dzieliło się na dwie części: w pierwszym dniu prezentowaliśmy pojazdy i ich załogi, w drugim zaś dniu odbył się przejazd turystyczno-krajoznawczy po ziemi świebodzińskiej.

Tegoroczne Spotkanie odwiedziło rekordowo (w porównaniu do lat ubiegłych) 125 załóg, było więc sporo pracy, jednak satysfakcjonującej i bardzo ciekawej.
IMG_0848

Plac Ratuszowy w sobotnie przedpołudnie wypełnił się zabytkowymi pojazdami, wśród nich były m.in., Polskie Fiaty 126p; Polskie Fiaty 125p (FSO 125p); FSO Polonez; Syrena 101, Syrena 104, Syrena 105; Fiat 124 Berlina; Gaz 24 Wołga; VW T1, VW T2, VW T3, VW Karman Ghia, VW Golf I; Mercedes SLC, Mercedes SE 300; Triumph Herald; Matra Bagheera; Ford Capri III; Ford Mustang II; Citroen CX 2400 GTI, Citroen BL 11; Peugeot 504, a z motocykli chociażby Junaki; WSK-ki; SHL-ki; WFM-ki; Vespa; MZ TS. MZ Trophy; Zündapp Z200; Sokół 125; Iż 49; Jawa 350, Simson Schwalbe.
IMG_0972
Przy tego typu imprezach nie może zabraknąć ulicznej parady tychże pojazdów, stąd też równo o godzinie 14:00 wyruszyliśmy spod Ratusza w miasto. Paradę zakończyliśmy na Świebodzińskich Błoniach, na których świętowaliśmy także Finał Dni Świebodzina 2016. Ogłosiliśmy konkursy w kilku kategoriach, w których nagrody ufundowała redakcja czasopisma KlassikAuto, za co im serdecznie dziękujemy. W kategorii za najstarszy pojazd spotkania nagrodę zdobył właściciel motocykla Zündapp Z200 z 1929 roku, w kategorii za najlepszy pojazd zwyciężył Citroen CX 2400 GTI z 1979r.; za najlepszy pojazd z krajów „Demoludu” – Syrena 104 z 1969 roku; najlepszy motocykl/motorower – pięknie odrestaurowany rodzimy Romet Komar; za najsympatyczniejszą załogę uznano zaś ekipę z Citroena CX 25D Ambulance, ponadto nagroda Dyrektora Świebodzińskiego Domu Kultury powędrowała do właściciela FSO Polonez 1500 z 1986 roku w wersji „Milicja”.
IMG_0840
Drugi dzień Świebodzińskiego Spotkania Miłników Zabytkowej Motoryzacji upłynął pod hasłem „Odkrywamy południowy odcinek Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego”. MRU budowane było w latach `30 XX wieku na terenach, które wówczas należały do Niemiec. Po II wojnie światowej obszar ten znalazł się w granicach Polski. Oprócz wolnostojących obiektów bojowych, jest także 21 Panzerwerków połączonych systemem podziemnych korytarzy – jednym z najdłuższych w Europie. Unikatową na skalę Europejską linię fortyfikacyjną nasi uczestnicy mogli zwiedzić na dwa sposoby – mieli oni do wyboru spływ kajakowy, bądź tradycyjną formę – przejazd krajoznawczy własnymi pojazdami. Kajakarze wystartowali z Ołoboku (nieopodal „bunkra”, jazu i mostu rolkowego), zakończyli zaś w okolicach Ciborza (dawne koszary Wehrmachtu). Druga grupa uczestników zwiedziła dodatkowo, malowniczo położone nad jeziorem Niesłysz – Przełazy.
IMG_0830
III Świebodzińskie Spotkanie Miłników Zabytkowej Motoryzacji zakończyło się w Niedzielę w godzinach popołudniowych.

Dziękujemy wszystkim za przybycie, redakcji portalu KlassikAuto.pl za patronat medialny, dziękujemy naszym sponsorom i zapraszamy oczywiście na kolejne Świebodzińskie Spotkania Miłników Zabytkowej Motoryzacji.

Świebodziński Dom Kultury
Klasyki Świebodzin
IMG_0907 IMG_0970