Rajd Nadwiślański (30 maja – 1 czerwca 2019r.) także i w tym roku będzie rundą Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, więc oprócz współczesnych samochodów na trasie zawodów będzie można zobaczyć również legendarne auta rajdowe sprzed lat. Wśród nich będą takie maszyny jak Porsche 911 SC, Audi Quattro, Fiat 125p Monte Carlo czy… Syrena 104.
W tym sezonie wszystkie rajdy w Motul HRSMP są rozgrywane wraz z rundami Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, więc załogi w samochodach historycznych ścigają się na tych samych odcinkach specjalnych, co zawodnicy w nowoczesnych, wyczynowych rajdówkach. W Rajdzie Nadwiślańskim o kolejne punkty do klasyfikacji historycznego czempionatu powalczy łącznie 18 załóg podzielonych zgodnie z regulaminem na odpowiednie klasy wiekowe.
Z numerem startowym 101 na szybkie oesy drugiej rundy Motul HRSMP ruszą aktualni liderzy historycznej klasyfikacji generalnej i jej ubiegłoroczni zwycięzcy, czyli Piotr Zaleski z Piotrem Szadkowskim w Porsche 911 SC. W grupie samochodów z napędem 4×4 jest m.in. Subaru Legacy duetu Luty/Celiński oraz aż trzy Audi Quattro, którymi pojadą załogi Rowiński/Tokarska, Olchawski/Wroński oraz Polak/Ziółkowski.
Na trasie Nadwiślańskiego nie zabraknie samochodów popularnych na polskich drogach w czasach PRL. Piotr Kiepura z Mateuszem Galle pojadą Fiatem 125p Monte Carlo wzorowanym na rajdówce Andrzeja Jaroszewicza, Ładami wystartują załogi Molicki/Molicki oraz Rogowski/Rogowski, a Tomek Curyło z Jarosławem Skwarkiem przywiozą do Puław swoją Syrenę 104.
W Motul HRSMP Rajd Nadwiślański będzie stał pod znakiem powrotów, nieobecności, ale także ciekawych nowości. W gronie wracających do rywalizacji są Jerzy Skrzypek (Fiat Ritmo Abarth) – ubiegłoroczny mistrz Polski w klasie samochodów z lat 1982-85, a także Krzysztof Głowala w Mazdzie 323 GTX. Z kolei wśród nieobecnych należy wymienić Marka Sudera, w którego Fordzie Sierra Cosworth 4×4 doszło do poważnej awarii silnika, a także Przemysława Boska. Podczas poprzedniej rundy jego Poloneza 2000 zatrzymała usterka układu przeniesienia napędu. Nowością będzie samochód urzędujących mistrzów klasy FIA 1 – Andrzeja Wodzińskiego i Marka Kaczmarka. Po kilku sezonach startów piękną Lancią Fulvią, ta załoga pozostaje wierna włoskiej motoryzacji i w Puławach po raz pierwszy zaprezentuje kibicom zjawiskową Alfę Romeo 1750 GTAm, czyli sportową wersję modelu GTA produkowaną na przełomie lat 60. i 70.
Oprócz 18 załóg walczących o czas, w rajdzie wezmą udział także cztery załogi zbierające pierwszej rajdowe szlify – jadące bez pomiaru czasu, w tym duet Żywina/Szumert w efektownym Triumphie TR7V8.
Trasa tegorocznej edycji Rajdu Nadwiślańskiego składa się z sześciu odcinków specjalnych o łącznej długości blisko 110 km.
Informacje o cyklu
MOTUL Historyczne Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski (HRSMP), to cykl rozgrywany pod egidą Polskiego Związku Motorowego w którym kierowcy i piloci rywalizują samochodami, które swoje największe triumfy święciły przed paroma dekadami. Są one historią rajdów, która od 2016 roku ożywa na polskich odcinkach specjalnych. W sezonie 2017 cykl ten uzyskał prestiżowe miano Mistrzostw Polski będące efektem profesjonalnej organizacji i nieustannie rosnącego zainteresowania ze strony zawodników. Rok 2018 przyniósł kolejne nowości – pięć z siedmiu rund będzie przeprowadzonych wraz z zawodami zaliczanymi do kalendarza Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Tym samym zawodnicy w rajdówkach sprzed lat pokonają te same odcinki specjalne, o takiej samej długości, co ich koledzy we współczesnych konstrukcjach. Dzięki temu zgromadzeni przy trasie kibice będą mogli poczuć atmosferę rajdów z lat 60., 70., 80. czy 90. W sezonie 2019 zaplanowano sześć rund, w tym po raz pierwszy – historyczne ściganie na szutrze podczas Rajdu Polski, czyli drugiego najstarszego rajdu samochodowego na świecie.
Więcej informacji: www.h-rsmp.pl