Prezentujemy także drugą część publikacji autorstwa Michała Jesionowskiego. Tym razem w formie jednej książki przybliża on czytelnikom wiedzę dotyczącą użytkowania auta, np. użycia oleju, wymiany tarcz, doboru opon, wyboru amortyzatorów czy modyfikacji zawieszenia. Wskazówki te pomogą uniknąć oszustwa, na które możemy być narażeni, jeśli nie mamy wiedzy z zakresu obsługi auta i nie znamy swoim praw.

Wydawca zachęca do lektury, w której Autor odpowiada m.in. na następujące pytania:

  • Czy samochody z przebiegiem większym niż 200 tys. kilometrów to wraki?
  • Czy instalacja LPG zawsze się opłaca?
  • Jak naprawdę działają „okazje” na rynku zakupowym?
  • Czy silniki diesla nadają się już tylko do maszyn rolniczych?

Miłnicy czterech kółek. Zrób to sam

Treść książki podzielono wg poniższego spisu treści:

  • O mnie
  • Obalamy mity
  • Część I Mity motoryzacyjne w kraju nad Wisłą
  • Rozdział 1: Francuzy i inne na F. gorsze? Bardziej awaryjne? Tandetne?
  • Rozdział 2: Niemieckie znaczy dobre?
  • Rozdział 3: Przebieg do uzgodnienia?
  • Rozdział 4: „Od dziadka”, „od kobiety”, „trzecie auto w rodzinie”, czyli o okazyjnych zakupach
  • Rozdział 5: Auto z salonu. Czy to się opłaca?
  • Rozdział 6: Oleje silnikowe. Co koniecznie musisz wiedzieć?
  • Rozdział 7: ABS? A po co?
  • Rozdział 8: Trudne nazwy, tajemnicze skróty, czyli o innych ważnych systemach w twoim aucie
  • Rozdział 9: Gaz to tylko do kuchenki
  • Rozdział 10: Diesel czy benzyna? A może hybryda?
  • Rozdział 11: Więcej stał, niż jeździł, czyli o ekstremalnie niskich przebiegach
  • Rozdział 12: Kobieta za kierownicą
  • Część II: Bufon, mądrala i normalny, czyli klient w serwisie motoryzacyjnym
  • Część III: Poznaj swój silnik od środka
  • Część IV: Spytaj Micha, czyli co warto zrobić przy swoim aucie, a czego się wystrzegać
    • Czy w zależności od przebiegu samochodu powinniśmy zmieniać olej na innych?
    • Czy hamulce bębnowe można zastąpić tarczowymi?
    • Czy w celu zwiększenia skuteczności hamowania można zmienić tylko tylne hamulce, a przednie zostawić w spokoju lub odwrotnie? A może jak już zmieniać to w całci?
    • Czy zmiana tarcz hamulcowych ze zwykłych na wentylowane ma sens?
    • Czy zamiast amortyzatorów olejowych można zamontować gazowe lub odwrotnie? Czy ma to w ogóle jakieś znaczenie? A może kierować się wyłącznie ceną?
    • Czy można założyć różne rodzaje amortyzatorów na przednią i tylną oś, czyli na przykład z przodu gazowe, a z tylu olejowe?
    • Czy w samochodzie codziennego użytku warto zakładać tak zwane amortyzatory sportowe, o ile w danym modelu jest to w ogóle możliwe?
    • Czy amortyzator zawsze trzeba wymieniać w komplecie ze sprężyną?
    • Jakie opono wybrać: sezonowe czy całoroczne?
    • Czy można sobie dowolnie zmieniać żarówki, na przykład H1 na H4?
    • Czy można stosować większy lub mniejszy akumulator do tego, który został przewidziany przez producenta samochodu?
    • Czy warto inwestować w akumulator żelowy?
    • Czy to prawa, że obecnie produkuje się coraz słabsze akumulatory, które wytrzymują tylko tyle, ile trwa gwarancja, a później trzeba je wymieniać?
    • Co można legalnie zmodyfikować w układzie wydechowym?
    • Czy w samochodzie można stosować koła większe lub mniejsze niż seryjne?

Książka, podobnie, jak i pierwsza część, jest napisana w jasny i czytelny sposób. Ponownie zamieszczono także szereg zdjęć. Publikacja dostępna w sprzedaży internetowej, np. na stronie Wydawnictwa Znak lub innych księgarni internetowych.

Publikacje KlassikAuto.pl

Polecamy inne książki z naszego działu Publikacje. Można je znaleźć TUTAJ.

Opracowano na podstawie książki oraz informacji ze strony Wydawcy.