Subskrybuj

Historia marki

Historia marki

Osobą, która w historii i nazwie tej marki odegrała bardzo ważną rolę jest August Horch, który 14 listopada 1899 r. założył w Kolonii firmę „A. Horch & Cie”, gdzie zbudował swój pierwszy automobil, który został ukończony na początku roku 1901. W 1904 r. z powodu kłopotów finansowych Horch pozyskał partnerów, zmienił nazwę firmy na „A. Horch & Cie. Motorwagen-Werke AG” i przeniósł firmę do Zwickau. W wyniku jego nieporozumień ze sponsorami założył nową firmę „Zakłady Samochodowe August Horch”. Ponieważ prowadziło to do wielu pomyłek, sąd odebrał mu prawa do korzystania z tej nazwy, wobec czego przetłumaczył on swoje nazwisko na łacinę, gdzie Horch po niemiecku oznacza nasłuchuj, natomiast audi po łacinie znaczy słuchaj.

Historia Audi wiąże się z logo marki, czyli czterema nachodzącymi na siebie pierścieniami, które symbolizują połączenie (w 1932 r.) czterech niezależnych producentów: Audi, DKW, Horch oraz Wanderer. Przedsiębiorstwa te w obliczu światowego kryzysu gospodarczego połączyły sie i 29 czerwca 1932 r. utworzyły firmę „Auto Union” z siedzibą w Chemnitz.
Wspólnie z marką NSU, która przyłączyła się w 1969 r., stanowili fundament spółki „AUDI AG”.

Oficjalna strona WWW: http://www.audi.pl/
Dane techniczne, historia