• Kategoria ogłoszenia:
  • Marka i model:
  • Rok produkcji: 1991
  • Województwo: Opolskie
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Cena:

Samochód po renowacji. Kompletny. Oryginalny. 
Stan bardzo dobry.
Przebieg: 202 tys km.
VIN: WDB1240361B556516

Właścicielem jestem od 2015 roku.
Samochód sprzedaję na umowę kupna-sprzedaży.
Samochód kolekcjonerski.

Auto posiada pełne wyposażenie: łącznie z elektrycznie sterowaną roletą tylnej szyby, kierownicą ustawianą elektrycznie, podgrzewanymi, elektrycznie ustawianymi i z pamięcią fotelami, automatyczną klimatyzacją, wycieraczkami reflektorów, skórzaną tapicerką, elektrycznym szyberdachem, poduszkami powietrznymi, kontrolą trakcji ASR, ABS, tempomatem, oryginalnym radiem, elektrycznie podnoszonymi wszystkimi szybami. Samochód w bardzo rzadkim kolorze: bornit metalik.

Przy dokupieniu tego pełnego wyposażenia dodatkowego auto stawało się o 1/3 droższe niż standardowo. W chwili debiutu na rynku 500E kosztowało 138 000 marek. To o 23 000 marek drożej niż BMW M5 E34 i o 13 000 marek więcej niż Lotus Omega. W 1992 roku 500E kosztował już 145 000 marek. Z kompletnym wyposażeniem dodatkowym i ze wszystkimi opcjami auto kosztowało niemal 200 000 marek. Więcej niż Porsche 911.

Dane:

Okres produkcji [Bauzeit]: 02/1991 – 04/1995
Liczba wyprodukowanych sztuk [Stuckzah]: 10 479 (razem z E 60 AMG)
Silnik: 8-cylindrowy w układzie V, 32 zaworowy DOHC
Pojemność [Hubraum]: 4973 cm3
Moc [Leistung in PS/ kW]: 320 KM (235 kW) przy 5600 obr/min
Moment obrotowy [max. Drehmoment]: 470 Nm przy 3900 obr/min
Prękość max. [Hochstgeschwindigkeit]: 250 km/h (ograniczona elektr.)
Przyśpieszenie [Beschleunigung]: 6,1 s
Przyspieszenie (0–160 km/h): 14,0 s
Zużycie paliwa (l) (na 100 km): przy 90km/h: 10,3, przy 120 km/h: 11,9, cykl miejski: 16,9
Średnie zużycie: 13,0 l / 100 km
Droga hamowania (100–0 km/h): 38,5 m
Cena w momencie wprowadzenia na rynek [Preis bei Markteinfuhrung]: 134 520 DM, w 1995 roku: 150 000 DM

Mercedes 500 E bazował na nadwoziu W124. Przy projekcie pracowali inżynierowie z firmy Porsche. Cały samochód, zarówno nadwozie jak i silnik, montowano w zakładach Porsche, później odsyłano go z powrotem do lakierni Mercedesa. Do napędu użyto silnika M119 z modelu 500SL – R129. Pojazd oferowany był tylko z 4-biegową skrzynią automatyczną przejętą również z modelu 500SL. Układ zasilania silnika K-Jetronic zastąpiono nowocześniejszym Bosch Motronic. Przebieg krzywej momentu obrotowego silnika różnił się od normalnej wersji silnika V8 5.0. Maksymalna wartość wynosiła 470 Nm przy 3900 obr/min, gdy w seryjnym modelu 500SL wynosiła ona 450 Nm przy 3900 obr/min. Zastosowano zawieszenie samopoziomujące (NIVO) z układem wielowahaczowym i regulacją twardości resorowania i wysokości.

Nie wymaga wkładu finansowego. Cena: na zapytanie. 

Kontakt:
[email protected]
tel.: 607 517 391