Samochód: BUICK 41 SPECIAL
Rok produkcji: 1955
Silnik: V8 4,3
Pojemność: 4324 cm3
Moc: KM 188

1. Dlaczego interesujesz się takim autem?
Samochody amerykańskie, zwłaszcza oldtimery interesują mnie od wielu lat. Pierwszym „amerykańcem” w moim garażu był Buick Skylark z 1978r – aktualnie przechodzi gruntowny remont. Prezentowany model Special zakupiony był ok 1,5 roku temu. Importowany z Miami, południowa Floryda.

2. Czy auto jest „fabryczne”, czy ma jakieś modyfikacje?
Samochód posiada jeszcze sporo fabrycznych części i nie było w żaden sposób modyfikowane – każdy emblemat jest oryginalny tak jak opuszczał fabrykę w 1955 roku.

3. Czy sam odnawiałeś samochód?
Samochód odrestaurowywałem ze znajomym na przełomie roku 2014/2015, zachowując przy tym jak najwięcej oryginalnych elementów.

4. Jakie ma zalety, wady?
Jest bardzo wygodnym, 6-cio osobowym, rodzinnym samochodem, sprawdzającym się w każdych warunkach drogowych. Zaletą są bardzo wygodne sprężynowe kanapy. Jako ciekawostkę dodam, że posiada manualną 3-biegową skrzynię, co było bardzo rzadko spotykane w tego typu samochodach. Dobrym rozwiązaniem jest nagromadzenie sporej ilości chromowanych elementów – Panie na zlotach nie muszą używać lusterek.

5. Czy konstrukcja pojazdu zawiera jakieś unikalne rozwiązanie techniczne?
Ciekawym rozwiązaniem w tamtych latach było sterowanie wycieraczek szyby sprężonym powietrzem.

6. Często nim jeździsz? Jak go użytkujesz?
Samochód użytkowany jest bardzo często. Bierze udział w wielu zlotach oraz rajdach i imprezach.

7. Ile kosztuje eksploatacja tego auta?
Jak każdy krążownik przy tej masie i silniku spala ok 20-30 litrów benzyny na 100 km. Wrażenia z jazdy – bezcenne.

8. Jaka jest dostępność części zamiennych? Gdzie je kupujesz i ile kosztują?
Z dostępnością części nie ma żadnego problemu. Wszystko jest do zdobycia za „wielką wodą” w rozsądnych cenach.

9. Gdzie i jak auto jest przechowywane?
Buick jest oczywiście garażowany i przykryty odpowiednim pokrowcem.

10. Czy uczestniczysz w rajdach i zlotach? Jak często? Co ci się podoba a co nie?
Na zlotach można spotkać bardzo wielu ciekawych ludzi, którzy również z wielką pasją i oddaniem dbają o swoje samochody.

11. Należysz do jakiego klubu lub stowarzyszenia?
Należę do Towarzystwa Motoryzacyjnego oraz AutomobilKlubu.

12. Komu polecasz to auto?
Każdemu kto ma wiele wolnego czasu oraz duży garaż.

13. Co byś doradził tym, którzy by chcieli kupić taki samochód?
Przy zakupie aut w takich rocznikach najważniejszy jest stan blacharki, gdyż nie każdy warsztat jest w stanie doprowadzić ją do stanu satysfakcjonującego.

Dziękujemy za rozmowę!