Mariusz Migdał z Jastrzębia Zdroju: Ujęła mnie historia tego samochodu”.

Samochód:  
Citroen 11 BL
Rok produkcji: 1954

Silnik:
Pojemność:  2,0 l
Moc: 56 KM

1. Dlaczego interesujesz się takim autem?
Był to zamierzony zakup. Taka realizacja marzenia. Bardzo mi się podoba i do tego, jak na swoje czasy, miał bardzo dużo nowinek technicznych.

2. Czy auto jest „fabryczne”, czy ma jakieś modyfikacje?
Jest oryginalne.

3. Czy sam odnawiałeś samochód?
Tak. Sam go odnawiałem. Zajmowałem się jego renowacją jak pracowałem w serwisie samochodowym.

4. Jakie ma zalety, wady?
Ujmuje mnie historia tego modelu Citroena. Poza tym bardzo przyjemnie się nim jeździ. Wad nie ma. :)

5. Czy konstrukcja pojazdu zawiera jakieś unikalne rozwiązanie techniczne?
Np. przedni napęd, tylna oś skrętna.

6. Często nim jeździsz? Jak go użytkujesz?
Jeżdżę nim tylko wtedy, gdy jest ładna pogoda, najczęściej na zloty. Rocznie robię ok. 1500 km.

7. Ile kosztuje eksploatacja tego auta?
Około 2 000 zł na rok (ubezpieczenie, przeglądy, drobne naprawy).

8. Jak jest dostępność części zamiennych? Gdzie je kupujesz i ile kosztują?
Są osiągalne we Francji. Nie ma większego problemu. Można zlecić znalezienie konkretnej części firmie, która się tym zajmuje.

9. Gdzie i jak auto jest przechowywane?
Garaż, suchy, ogrzewany.

10. Czy uczestniczysz w rajdach i zlotach? Jak często? Co ci się podoba a co nie?
Udaje mi się bywać na ok. 3 zlotach w roku. Chętnie oglądam inne zabytkowe auta i korzystam z możliwości wymiany informacji i doświadczeń z innymi właścicielami starych aut.

11. Należysz do jakiego klubu lub stowarzyszenia?
Do Automobilklubu Śląskiego.

12. Komu polecasz to auto?
Fanatykom zabytkowych, francuskich aut z nietuzinkową historią. Tym, którzy chcą oddać całe serce temu pięknemu Citroenowi.

13. Co byś doradził tym, którzy by chcieli kupić taki samochód?
Myślę, że powiem jak każdy miłnik retro aut, aby auto było oryginalne i jednak w jak najlepszym stanie. Warto też znać się na naprawach, aby zaoszczędzić trochę pieniędzy na remoncie.