Najnowsza publikacja Tomasza Szczerbickiego prezentuje pojazd, który odegrał wielkie znaczenie w życiu wielu Polaków. To samochód FSO Warszawa.

To od jej produkcji – rozpoczętej jesienią 1951 roku – zaczęła się powojenna historia polskiego przemysłu samochodowego. Nie chodzi tu tylko o 22 lata wytwarzania Warszaw (1951–1973) i ponad 250 000 zbudowanych egzemplarzy tego pojazdu. To również dziesiątki tysięcy dostawczych Żuków i Nys, którym poczciwa Warszawa użyczyła podwozia i układu napędowego. […] w latach 50. i 60. Warszawy odgrywały również ogromną rolę. Te auta z żerańskiej fabryki zdominowały na dwie dekady kilka dziedzin życia społecznego związanego z samochodami, na przykład taksówki, transport sanitarny, firmowe floty przedsiębiorstw państwowych, milicyjne radiowozy, naukę jazdy. Warszawy po prostu były wszędzie – w miastach i na prowincji, na wschodzie i na zachodzie kraju.” (źródło: okładka)

Książka ukazuje historię produkcji Warszawy, jej modeli, modernizacji, szczegóły techniczne oraz wiele wydarzeń, wspomnień i faktów, które stworzyły polski rynek motoryzacyjny. Wydanie jest bogato ilustrowane, a unikatowe zdjęcia przybliżają czasy powojenne i epokę PRL.

Dla młodych Czytelników to dziś zabytkowy polski samochód. Dla osób w wieku 50+ to auto pełne wspomnień. Jednym i drugim chcieliśmy tą książką opowiedzieć lub przypomnieć starą poczciwą Warszawę. Może niezbyt nowoczesną, ciężką i paliwożerną, ale naszą, z Żerania. Może to jest najlepszy powód, żeby ją kochać? – zachęca Tomasz Szczerbicki.

Książka dostępna na stronie wydawcy: https://vesper.pl/