Untitled
Dodano: 04.07.2014

Warszawa 223 na gazie dla „Ryzykantów”.

Paweł Marcinkiewicz ze Skawiny: „Motoryzacja i wszelkiego rodzaju pojazdy to od najmłodszych lat moje „oczko w głowie” „.

Samochód: FSO Warszawa 223
Rok produkcji: 1969 (tak naprawdę 1.01.1970)
Silnik: górnozaworowy o pojemności 2120 cm3
Spalanie: 15 l/100km
Moc: 70 KM
Prędkość: ponad 100 km/h, ale nie sprawdzałem maksymalnej

1. Skąd zainteresowanie tym autem, jak i kiedy trafił w Pana ręce?
Warszawa została zakupiona przez członka mojej rodziny pięć lat temu z myślą wynajmowania go do wszelkiego rodzaju imprez, zwłaszcza ślubów – spełniała to zadanie przez około 3 lata. Od roku to ja przejąłem opiekę nad autem. Dbam o nie zarówno od strony technicznej, jak i zajmuję się jego utrzymaniem. Chciałem żeby klasyk zaczął na siebie zarabiać, dlatego znów zacząłem nim wozić ludzi (nie tylko młode pary).
9 W-wa 223

2. Czy auto jest „fabryczne”, czy ma jakieś modyfikacje?
Mechanicznie auto, poza założoną instalację LPG, nie posiada żadnych zmian i zachowany jest w oryginale. Zewnętrznie, do pełni „fabrycznego” wyglądu, brak mu kilku ozdobnych, chromowanych elementów.

3. Czy sam odnawiałeś samochód?
Wspólnie z rodziną samochód (poza lakierowaniem) doprowadzaliśmy do tego stanu sami.
10 W-wa 223

4. Jakie ma wady i zalety?
Zalet jest masa – głównie prostota konstrukcji, nie bałbym się wyruszyć tym autem w dalsze trasy. Wady – w związku z wiekiem ciągła walka z rdzą,  która próbuje dobrać się do tego pięknego auta.

5. Czy konstrukcja pojazdu zawiera jakieś unikalne rozwiązanie techniczne?
Tak kranik w baku dzięki czemu łatwo spuścić w nim paliwo (trzeba mieć go na oku, PB w Polsce jak wiem jest na wagę złota).
8 W-wa 223

6. Często nim jeździsz? Jak go użytkujesz?
W sezonie letnim praktycznie co weekend i po kilka razy w tygodniu. W zimie nie wyjeżdżam ze względu na wspomnianą rdzę.

7. Ile kosztuje eksploatacja tego auta?
Poza normalnym kosztami OC (400 zł), przegląd (150 zł), oleje, płyny filtry (150 zł rocznie) i oczywiście kosztami paliwa (15/l na 100 km ) nie ma jakiś wielkich wymagań.
7 W-wa 223

8. Jak jest dostępność części zamiennych? Gdzie je kupujesz?
Internet i giełdy. Ludzie zaczynają wyciągać z piwnic części, bo nabrały już niezłej wartości.

9. Gdzie i jak auto jest przechowywane?
Mam garaż, to jego dom.
6 W-wa 223

10. Czy uczestniczysz w rajdach i zlotach? Jak często? Co ci się podoba a co nie?
Ostatnio 21 czerwca uczestniczyliśmy w Pierwszym Rodzinnym Rajdzie Samochodów Klasycznych, organizowanym przez Krakowskie Klasyki. Oprócz tego zdarza mi się odwiedzać czwartkowe zloty KKN – Krakowskich Klasyków Nocą.

11. Należysz do jakiego klubu lub stowarzyszenia?
Oficjalnie nie należę, ale staram się śledzić poczynania kilku klubów.
1 W-wa 223

12. Komu polecasz to auto?
Fanatykom motoryzacji i PRL-u.

13. Co byś doradził tym, którzy by chcieli kupić taki samochód?
Polecam wypad na wschodnie tereny lub nawet dalej do sąsiadów – tam znajdziecie wiele Pabied, czyli rosyjskiego odpowiednika Warszawy, sprzed udzielenia licencji Polakom.
3 W-wa 223

Foto: ikona wpisu: B. Pawłowski, pozostałe: archiwum P. Marcinkiewicz.

Od Redakcji:
Więcej zdjęć samochodu można obejrzeć pod adresem:
https://www.facebook.com/autaslubne.warszawa223
http://www.autaslubne.pl/

5 W-wa 223 2 W-wa 223

Powiązane artykuły

Archiwum recenzji