Wyprodukowano w sumie, w latach 1984-1997, 2 058 777 egzemplarzy tego auta we wszystkich wersjach. Modelu 500E wyprodukowano tylko 10 479 sztuk łącznie z AMG.

Mercedes 500E bazował na nadwoziu W124. Przy projekcie pracowali inżynierowie z firmy Porsche. Cały samochód, zarówno nadwozie jak i silnik, montowano w zakładach Porsche. Po 2 latach produkcji oznaczenie zmieniło się na E500.
Mercedes w124 500E (4)

Najbardziej wartościowe są modele z pierwszych dwóch lat produkcji.
To prawdziwy diament wśród serii W124.

Jego ceny gwałtownie zaczynają rosnąć. Ostatnie sztuki tego modelu sprowadza się z Japonii do Europy.

W Polsce ceny kształtują się od 50 000 zł za egzemplarz do remontu, do nawet 120 000 zł za limitowaną wersję w bardzo dobrym stanie i z niskim przebiegiem. Aby kupić ładny samochód i cieszyć się nim należy wydać wg naszej oceny minimum 80 000 zł. Ceny w Niemczech od 10 000 Euro do 30 000 Euro. Tendencja mocno zwyżkowa. Polecamy jako inwestycję.
Mercedes w124 500E (7) Mercedes w124 500E (9) Mercedes w124 500E (6) Mercedes w124 500E (10) Mercedes w124 500E (12) Mercedes w124 500E (14)

Poniżej dane techniczne:

Mercedes-Benz 500 E, od 1993 roku E 500

Typ [Baumuster]: W 124 E 50
Nadwozie [Karroserieform]: Limuzyna, 4-osobowa
Okres produkcji [Bauzeit]: 02/1991 – 04/1995
Liczba wyprodukowanych sztuk [Stuckzah]: 10 479 (razem z E 60 AMG)
Silnik: 8-cylindrowy w układzie V, 32 zaworowy DOHC
Pojemność [Hubraum]: 4973 cm3
Moc [Leistung in PS/ kW]: 320 KM (235 kW) przy 5600 obr/min
Moment obrotowy [max. Drehmoment]: 470 Nm przy 3900 obr/min
Wymiary [długość x szerokość x wysokość]: 4750 x 1796 x 1408 mm
Waga [Leergewicht]: 1710 kg
Prękość max. [Hochstgeschwindigkeit]: 250 km/h (ograniczona elektr.)
Przyspieszenie [Beschleunigung]: 6,1 s
Przyspieszenie (0–160 km/h): 14,0 s
Zużycie paliwa (l) (na 100 km):
przy 90km/h: 10,3, przy 120 km/h: 11,9, cykl miejski: 16,9
Średnie zużycie: 13,0 l / 100 km
Zbiornik paliwa: 90 litrów (W124 standardowo 70 litrów)
Pojemność bagażnika: 485 litrów
Felgi / Opony: 225/55 R16 standardowe
Układ hamulcowy (mm ): 320 (przód), 278 (tył), wentylowane tarcze
Droga hamowania (100–0 km/h): 38,5 m
Nadwozie: przestrzenna rama rurowa, napęd na tylną oś.
Cena w momencie wprowadzenia na rynek [Preis bei Markteinfuhrung]: 134 520 DM, w 1995 roku: 150 000 DM
Mercedes w124 500E (19) Mercedes w124 500E (29) Mercedes w124 500E (30) Mercedes w124 500E (31) Mercedes w124 500E (33) Mercedes w124 500E (32) Mercedes w124 500E (34) Mercedes w124 500E (35) Mercedes w124 500E (38) Mercedes w124 500E (37) Mercedes w124 500E (36)

Do napędu użyto silnika M119 z modelu 500SL – R129. Pojazd oferowany był tylko z 4-biegową skrzynią automatyczną przejętą również z modelu 500SL. Układ zasilania silnika K-Jetronic zastąpiono nowocześniejszym Bosch Motronic. Przebieg krzywej momentu obrotowego silnika różnił się od normalnej wersji silnika V8 5.0.

Maksymalna wartość wynosiła 470 Nm przy 3900 obr/min, gdy w seryjnym modelu 500SL wynosiła ona 450 Nm przy 3900 obr/min. Zastosowano zawieszenie samopoziomujące (NIVO) z układem wielowahaczowym i regulacją regulującą twardości resorowania i wysokości. Zrezygnowano z opon o niskim profilu poprawiających trakcję lecz zmniejszających komfort jazdy. Zastosowane opony pochodziły z firmy Michelin.
Mercedes w124 500E (39) Mercedes w124 500E (43) Mercedes w124 500E (42) Mercedes w124 500E (41) Mercedes w124 500E (40)

W 1993 roku miał miejsce lifting karoserii, zastosowano nowe przednie reflektory, nową klapę i znak firmowy przeniesiony na maskę, nowa była także tylna klapa z lepszym uwarunkowaniem do załadunku. W 1994 roku wszystkie modele otrzymały powiększone przednie hamulce zapożyczone od modelu 600SL/SL600 o średnicy 320 mm, taki sam rozmiar montowano również w Mercedesie W140. W standardowym wyposażeniu tego auta można było znaleźć klimatyzację manualną, elektrycznie podnoszone wszystkie szyby, elektrycznie sterowane fotele przednie (dla kierowcy do zapamiętania 3 ustawienia pozycji), standardową kontrolę trakcji ASR, tempomat, radio Becker-Mexico 2000 wraz ze zmieniarką CD w bagażniku. Za dopłatą oferowana była klimatyzacja automatyczna (klimatronic), ogrzewanie postojowe (webasto), elektryczny szyberdach, i bardzo rzadko spotykany komputer pokładowy – wskazujący aktualne dane o pojeździe, jego spalaniu, lub awarii któregoś z podzespołów.

Zamontowano go w miejscu obrotomierza po prawej stronie, a obrotomierz przeniesiono na dodatkowym nowym zegarze po lewej stronie wraz ze zużyciem paliwa. Przy dokupieniu pełnego wyposażenia dodatkowego auto stawało się o 1/3 droższe niż standardowo. W chwili debiutu na rynku 500E kosztowało 138 000 marek. To o 23 000 marek drożej niż BMW M5 E34 i o 13 000 marek więcej niż Lotus Omega. W 1992 roku 500E kosztował już 145 000 marek. Z kompletnym wyposażeniem dodatkowym i ze wszystkimi opcjami auto kosztowało niemal 200 000 marek.
Mercedes w124 500E (51) Mercedes w124 500E (50) Mercedes w124 500E (49) Mercedes w124 500E (48) DSC_0014

Ciekawostki:
Jednymi z pierwszych nabywców tego modelu byli Michael Schumacher, Niki Lauda a także Rowan Atkinson. 500E/E500 występował tylko z kierownicą po lewej europejskiej stronie.

Niektóre informację pochodzą z:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_500E