Wyprodukowano w sumie, w latach 1984-1997, 2 058 777 egzemplarzy tego auta we wszystkich wersjach. Modelu 500E wyprodukowano tylko 10 479 sztuk łącznie z AMG.

Mercedes 500E bazował na nadwoziu W124. Przy projekcie pracowali inżynierowie z firmy Porsche. Cały samochód, zarówno nadwozie jak i silnik, montowano w zakładach Porsche. Po 2 latach produkcji oznaczenie zmieniło się na E500.

Najbardziej wartościowe są modele z pierwszych dwóch lat produkcji.
To prawdziwy diament wśród serii W124.

Jego ceny gwałtownie zaczynają rosnąć. Ostatnie sztuki tego modelu sprowadza się z Japonii do Europy.

W Polsce ceny kształtują się od 50 000 zł za egzemplarz do remontu, do nawet 120 000 zł za limitowaną wersję w bardzo dobrym stanie i z niskim przebiegiem. Aby kupić ładny samochód i cieszyć się nim należy wydać wg naszej oceny minimum 80 000 zł. Ceny w Niemczech od 10 000 Euro do 30 000 Euro. Tendencja mocno zwyżkowa. Polecamy jako inwestycję.

Poniżej dane techniczne:

Mercedes-Benz 500 E, od 1993 roku E 500

Typ [Baumuster]: W 124 E 50
Nadwozie [Karroserieform]: Limuzyna, 4-osobowa
Okres produkcji [Bauzeit]: 02/1991 – 04/1995
Liczba wyprodukowanych sztuk [Stuckzah]: 10 479 (razem z E 60 AMG)
Silnik: 8-cylindrowy w układzie V, 32 zaworowy DOHC
Pojemność [Hubraum]: 4973 cm3
Moc [Leistung in PS/ kW]: 320 KM (235 kW) przy 5600 obr/min
Moment obrotowy [max. Drehmoment]: 470 Nm przy 3900 obr/min
Wymiary [długość x szerokość x wysokość]: 4750 x 1796 x 1408 mm
Waga [Leergewicht]: 1710 kg
Prękość max. [Hochstgeschwindigkeit]: 250 km/h (ograniczona elektr.)
Przyspieszenie [Beschleunigung]: 6,1 s
Przyspieszenie (0–160 km/h): 14,0 s
Zużycie paliwa (l) (na 100 km):
przy 90km/h: 10,3, przy 120 km/h: 11,9, cykl miejski: 16,9
Średnie zużycie: 13,0 l / 100 km
Zbiornik paliwa: 90 litrów (W124 standardowo 70 litrów)
Pojemność bagażnika: 485 litrów
Felgi / Opony: 225/55 R16 standardowe
Układ hamulcowy (mm ): 320 (przód), 278 (tył), wentylowane tarcze
Droga hamowania (100–0 km/h): 38,5 m
Nadwozie: przestrzenna rama rurowa, napęd na tylną oś.
Cena w momencie wprowadzenia na rynek [Preis bei Markteinfuhrung]: 134 520 DM, w 1995 roku: 150 000 DM

Do napędu użyto silnika M119 z modelu 500SL – R129. Pojazd oferowany był tylko z 4-biegową skrzynią automatyczną przejętą również z modelu 500SL. Układ zasilania silnika K-Jetronic zastąpiono nowocześniejszym Bosch Motronic. Przebieg krzywej momentu obrotowego silnika różnił się od normalnej wersji silnika V8 5.0.

Maksymalna wartość wynosiła 470 Nm przy 3900 obr/min, gdy w seryjnym modelu 500SL wynosiła ona 450 Nm przy 3900 obr/min. Zastosowano zawieszenie samopoziomujące (NIVO) z układem wielowahaczowym i regulacją regulującą twardości resorowania i wysokości. Zrezygnowano z opon o niskim profilu poprawiających trakcję lecz zmniejszających komfort jazdy. Zastosowane opony pochodziły z firmy Michelin.

W 1993 roku miał miejsce lifting karoserii, zastosowano nowe przednie reflektory, nową klapę i znak firmowy przeniesiony na maskę, nowa była także tylna klapa z lepszym uwarunkowaniem do załadunku. W 1994 roku wszystkie modele otrzymały powiększone przednie hamulce zapożyczone od modelu 600SL/SL600 o średnicy 320 mm, taki sam rozmiar montowano również w Mercedesie W140. W standardowym wyposażeniu tego auta można było znaleźć klimatyzację manualną, elektrycznie podnoszone wszystkie szyby, elektrycznie sterowane fotele przednie (dla kierowcy do zapamiętania 3 ustawienia pozycji), standardową kontrolę trakcji ASR, tempomat, radio Becker-Mexico 2000 wraz ze zmieniarką CD w bagażniku. Za dopłatą oferowana była klimatyzacja automatyczna (klimatronic), ogrzewanie postojowe (webasto), elektryczny szyberdach, i bardzo rzadko spotykany komputer pokładowy – wskazujący aktualne dane o pojeździe, jego spalaniu, lub awarii któregoś z podzespołów.

Zamontowano go w miejscu obrotomierza po prawej stronie, a obrotomierz przeniesiono na dodatkowym nowym zegarze po lewej stronie wraz ze zużyciem paliwa. Przy dokupieniu pełnego wyposażenia dodatkowego auto stawało się o 1/3 droższe niż standardowo. W chwili debiutu na rynku 500E kosztowało 138 000 marek. To o 23 000 marek drożej niż BMW M5 E34 i o 13 000 marek więcej niż Lotus Omega. W 1992 roku 500E kosztował już 145 000 marek. Z kompletnym wyposażeniem dodatkowym i ze wszystkimi opcjami auto kosztowało niemal 200 000 marek.

Ciekawostki:
Jednymi z pierwszych nabywców tego modelu byli Michael Schumacher, Niki Lauda a także Rowan Atkinson. 500E/E500 występował tylko z kierownicą po lewej europejskiej stronie.

Niektóre informację pochodzą z:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_500E