Garaże naszych Czytelników: Syrena 104


Syrena 104 jest z 1971 roku. Auto zakupiłem w 2010 r. z oryginalnym lakierem. Stwierdziłem, że Syrenkę taką zostawię. Po dokładnym umyciu auta i dokładnych oględzinach stwierdziłem, że trzeba restaurować, ponieważ było trochę zaprawek do zrobienia i ogólnie lakier był porysowany. Na łączeniu tylnych błotników, obok kedry, pokazywała się rdza.
Syrena 104 (8) Syrena 104 (2)

Ponadto pierwszy właściciel zrobił swoją konserwację na zasadzie: pomalował biteksem komorę silnika, komorę bagażnika i podłogę od strony ramy jak i w środku auta i następnie pomalował wszystko srebrzanką, łącznie z silnikiem i chłodnicą.

Remont trwał 3 lata z przerwami. Auto zostało rozebrane do ostatniej śrubki. Remont przeprowadzony był rzetelnie m.in. wszystkie śruby, nakrętki , tarcze kotwiczne, fartuchy i cała drobnica pokryta cynkiem. Większość śrub wróciło na swoje miejsce. Wszystko robione z najdokładniejszym odwzorowaniem oryginału. Lakier idealnie dobrany z oryginalnym numerem z książki gwarancyjnej i tabliczki znamionowej, a mianowicie numer 624.
Syrena 104 (12) Syrena 104 (15) Syrena 104 (10)

Silnik jest w bardzo dobrej kondycji. Blok wyczyszczony i po wymianie uszczelki pod głowicą. Poza tym silnik nie był jeszcze rozbierany i posiada oryginalną plombę.

Większość prac wykonywałem sam z wyjątkiem nałożenia powłoki lakierniczej i poprawienia ubytków w blacharce. Te prace pozostawiłem odpowiednim specjalistom. W ramach ciekawostki remont pochłonął 2000 roboczo godzin.
Syrena 104 (24) Syrena 104 (23) Syrena 104 (27) Syrena 104 (28) Syrena 104 (19) Syrena 104 (21) Syrena 104 (18) Syrena 104 (20) Syrena 104 (14) Syrena 104 (16) Syrena 104 (17) Syrena 104 (3)

Jestem w posiadaniu takich dokumentów jak: dowód zakupu, książka gwarancyjna, instrukcja obsługi, oryginalny, imienny przekaz limitowany na zakup owego auta itp.

Od Redakcji: zapraszamy do przesyłania nam informacji o swoich klasykach.

Pozdrawiam społeczność KlassikAuto.pl
Krzysztof Andrzejewski