Majową tradycją jest Rajd Pojazdów Zabytkowych „Zamek SIMP w Rydzynie 2014”. W tym roku odbyła się XII edycja organizowana przez Zamek SIMP w Rydzynie i Automobilklub Leszczyński. Do udziału dopuszczone były pojazdy wyprodukowane przed 1989 r.


Dwudniowa impreza oferuje pierwszego dnia rajd po malowniczych terenach Wielkopolski, a drugiego wykłady dotyczące motoryzacji i prezentację pojazdów na rynku w Lesznie.
Rydzyna 2014 (1)

Rajd startował wczesnym południem po rejestracji i obowiązkowym odbiorze auta. Komisja skrupulatnie oceniała oryginalność auta, przyznając za to punkty, które wliczają się w klasyfikację generalną. Badaniu podlega wnętrze auta, silnik, felgi, czy nawet ogumienie. Oczywiście wszystko odbywa się w miłej atmosferze i często jest powodem do pasjonujących dyskusji motoryzacyjnych.
Rydzyna 2014 (3)

Tegoroczna trasa rajdu Rydzyna – Osieczna – Świerczyna – Pawłowice – Rydzyna była dobrze przygotowana z licznymi atrakcjami po drodze: zwiedzanie muzeum wiatraków, pałacu w Pawłowicach. Były też próby sprawnościowe dla załóg.

Kolejny dzień rozpoczął się wykładem dr Wojciecha Krugiełki – „Silniki motorowerowe”. Następnie załogi pojechały na galę zakończenia do rynku w Lesznie, gdzie wręczono nagrody i puchary.

W tym roku pogoda skutecznie odstraszyła pasjonatów zabytkowych pojazdów. Frekwencja była mniejsza w porównaniu z latami ubiegłymi. W rajdzie wzięło udział 26 załóg samochodowych i 2 motocyklowe. Najstarszym samochodem był Fiat 1100 z 1938 roku, który zajął  pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej.

Rajd jest ciekawą alternatywą spędzenia majówki – zawsze odbywa się 2 – 3 maja i jest połączeniem sportowych zmagań, turystycznych doświadczeń i motoryzacyjnej edukacji w miłym towarzystwie pasjonatów i ich zabytkowych pojazdów.