Untitled
Dodano: 04.04.2014

Projekt Claussa Dietela: Wartburg 353 (1985r.).

Marek Szczypek z Trojanowa: „Dwusuw to jednak całkiem inna bajka…Warczyburg przynosi mnóstwo frajdy”.
Samochód:
Marka, model: Wartburg 353
Rok produkcji: 1985
Pojemność silnika:  R3, 1.0 l
Moc silnika: 50 KM
Spalanie: 8 -10 l / 100 km
Wartburg (23)

1. Skąd zainteresowanie tym autem?
Nie sztuką jest wyróżnić się jeżdżąc najnowszym Porsche. Uważam, że podobny a może nawet lepszy efekt daje samochód wyjątkowy. Starych Polonezów i innych PRLowskich samochodów jeździ jeszcze trochę, niestety nie wzbudzają specjalnego zainteresowania. Nawet Fiat 125 p jeszcze bywa widywany jako normalnie eksploatowane auto. Dwusuw to jednak całkiem inna bajka… samochód trafił w moje ręce w zeszłym roku. Kupiłem go od znajomego – pasjonata youngtimerów, który zapałał chęcią wejścia w posiadanie Łady. Skorzystałem z okazji i nie żałuję, bo „Warczyburg” przynosi mnóstwo frajdy. Nie zostawia ludzi obojętnymi – szczególnie sobie to cenię w odniesieniu do płci pięknej.
Wartburg (20)Wartburg (11)
2. Czy auto jest „fabryczne”, czy ma jakieś modyfikacje?
Wydaje mi się, że żadnych przeróbek w nim nie było.
Wartburg (13)
3. W jakim stanie był samochód, gdy trafił w Pana ręce?
Samochód kupiłem w stanie idealnym. Jedyna modyfikacja polegała na zamontowaniu anteny do radia.
Wartburg (7)
4. Jakie ma Pana zdaniem wady i zalety?
Zalety – no cóż, samochód na pewno niebanalny. Szczególnie biegi przy kierownicy robią wrażenie! Jak się już człowiek przyzwyczai, to zastanawia się dlaczego rozwiązanie z biegami „w podłodze” zwyciężyło. Przecież „Wartburgowi” jest zdecydowanie bardziej ergonomiczne. Dużą zaletą jest przyśpieszenie, no i pojemność bagażnika – super! Jeśli chodzi o wady, gdyby miał same zalety, to by nie przeszedł do historii. Jednak między współczesnymi pojazdami a tymi z czasów PRL jest przepaść technologiczna, np. hamulce czy trzymanie się na zakrętach w porównaniu do nawet wiekowych pojazdów z zachodu wypada blado. Pamiętać trzeba jednak, że ten samochód nie miał służyć do wyścigów, więc nie mam o to pretensji.
Wartburg (1) Wartburg (3)
5. Często nim jeździsz? Jak go użytkujesz?
Nie, nie jeżdżę nim na co dzień – boję się, żeby go nie zmarnować. Używam go jedynie na przejażdżki, tudzież od święta. Miałem kilka propozycji żeby zawieźć znajomych do ślubu, ale się nie zdecydowałem. Może kiedyś.
Wartburg (8)
6. Ile kosztuje eksploatacja tego auta?
No cóż – spalanie między 8 a 10 litrów/ 100km, do tego olej, jakieś bieżące konserwacje no i dochodzi ubezpieczanie. Jednak na przejażdżki jest to samochód po prostu SUPER!
Wartburg (10)
7. Gdzie i jak auto jest przechowywane?
Na co dzień przechowywane jest w.. stodole.
Wartburg (17)
8. Co by Pan doradził tym, którzy chcą kupić taki samochód?
O ile ktoś nie ma smykałki do „dłubaniny”, to nie ma sensu oszczędzać przy kupnie, tylko zainwestować w egzemplarz w naprawdę dobrym stanie. Obecnie rzadko który mechanik pamięta jak się obsługuje dwusuwy. Na szczęście części jest jeszcze całkiem sporo.
Wartburg (5) Wartburg (4)
9. Czy uczestniczysz w rajdach i zlotach?
Z chęcią pojawię się – wcześniej czy później – na jakimś zlocie, niemniej już teraz rozważam kwestię zniżki na OC, którą żeby otrzymać należy pochwalić się członkostwem w jakimś klubie.
Wartburg (18)Wartburg (9)Wartburg (12)

Powiązane artykuły

Archiwum recenzji