Untitled

Ogólne informacje

Główna siedziba firmy:
Ferrari SpA, headquarters and factory:
Via Abetone Inferiore n. 4
I-41053 Maranello, Włochy
Telefon: 0536 949111

Główny importer w Polsce:
Ferrari Warszawa
Ul. Nowy Świat 6/12
00-504 Warszawa

Muzeum:
Muzeum Ferrari
Via Dino Ferrari, 43
I-41053 Maranello, Włochy
http://www.ferrari.com/English/about_ferrari/Ferrari-Museum/



Historia marki

Twórcą marki był Enzo Ferrari, którego miłość do motoryzacji narodziła się w wieku 10 lat, gdy ojciec Alferdo zabrał go z bratem Dino na wyścig Coppa Florio. Rok później mały Ferrari pojechał już sam podziwiać kierowców na trasie z Modeny do Ferrary. Efektem jego fascynacji była podjęta decyzja, iż zostanie kierowcą wyścigowym.
W 1929 r. założył w Modenie stajnię samochodową „Scuderia Ferrari”, która aż do końca lat trzydziestych startowała na samochodach Alfa Romeo. W 1938 r. Alfa Romeo podjęła decyzję o powrocie do zawodów samochodowych tworząc drużynę wyścigową, a kierownictwo nad nią objął Ferrari.
Ferrari było już znaną marką i spopularyzowane było jego logo, którego wzór otrzymał od matki asa włoskiego lotnika z I wojny światowej – Franceska Baracci.
W 1923 r. Enzo Ferrari wygrał wyścig w Ravennie i spotkał matkę Baracciego. poprosiła, aby przy następnej okazji zechciał użyć konia, jako swojego „herbu” na samochodzie. Powiedziała, że rumak przyniesie mu szczęście. Ferrari tak zrobił i sprawdziło się.
Umieścił go na żółtym tle, które jest barwą Modeny i dodał inicjały SF (Scuderia Ferrari). Natomiast czerwień była włoską narodową barwą w wyścigach samochodowych.
Jednak pragnienie działania na własną rękę spowodowało odejście Ferrari z mediolańskiej firmy i założenie „Auto Avio Costruzioni Ferrari” przy starej siedzibie firmy, która zajmowała się produkcją tokarek hydraulicznych. Wraz z odejściem od Alfy Romeo Ferrari zablokował sobie możliwość stworzenia modelu pod własną nazwą na 4 lata. Wynikiem czego było skonstruowanie 8-cylindrowego spidera 815 o pojemności 1,5 l. Ferrari brał w nim udział w wyścigu „Tysiąc Mil” w 1940 r.
11 maja 1947 r. to dzień debiutu w wyścigach „nowo narodzonego” Ferrari – model 125 sport (12 cylindrów, 1,5 l pojemności), który odniósł zwycięstwo podczas Gran Premio w Rzymie.

Oficjalna strona WWW: http://www.ferrari.com/