Untitled

Ogólne informacje

Główna siedziba firmy:
Paryż,  Francja

Główny importer w Polsce:
CITROEN POLSKA Sp. z o.o. 
Al. Krakowska 206
02-219 Warszawa
Telefon: (022) 436 25 00

Muzeum:
Musée des Citroën, Citromuseum
Route de la Palud
04120 Castellane, Francja
http://www.citromuseum.com/



Historia marki

Założycielem Citroëna jest André Gustave Citroën, który w wieku 24 lat założył firmę „Engrenages Citroën” zajmującą się wytwarzaniem kół zębatych. W trakcie podróży przez Polskę nabył patent na sposób wytwarzania maszyny do obróbki kół zębatych daszkowych. Zbiegło to się w czasie z dużym zapotrzebowaniem na koła zębate oraz inne komponenty samochodów, co pozwoliło Citroënowi na spore inwestycje i dalszy rozwój firmy. Przekładnie Citroëna użyto w sterze Titanica.
Po I wojnie światowej przekształcił swoją firmę w fabrykę samochodów, która charakteryzowała się stosowaniem innowacyjnych rozwiązań odkrytych w trakcie wizyt w fabrykach Forda. Zakupił najnowsze maszyny, wdrożył system kontroli produkcji, a przekładnie jego produkcji zaczęto montować w większości francuskich samochodów.
Na początku 1917 r. rozpoczął poszukiwanie osób, które mogłyby zaprojektować pierwszy samochód jego produkcji. Citroën wybrał projekt Julesa Salomona. Ambicją Citroëna było uczynienie z samochodu przedmiotu codziennego użytku. 28 maja 1919 r. do produkcji wdrożono pierwszy Citroën Typ A. W ciągu dwóch tygodni zebrano ponad 16 tysięcy zamówień.
Kolejny był model B, który okazał się znacznym udoskonaleniem pierwszego samochodu Citroëna. Auto miało silnik czterocylindrowy o pojemności 1,5 litra. Istniała możliwość zakupu wersji mocniejszej Caddy-Sport o mocy 22 KM, który miał możliwość rozpędzania się do 90 km/h. Wyróżniał się m.in. elektrycznym rozrusznikiem i elektrycznym oświetleniem.
Logo marki nawiązuje do produkcji kół zębatych o podwójnym zazębieniu.

Oficjalna strona WWW: http://www.citroen.pl/