Jest zbyt wcześnie, by przewidywać, jak nowy kształt światowego rynku motoryzacyjnego wpłynie na projektowanie samochodów. Pewne jest jednak, że w nadchodzących latach tempo zmian ulegnie przyspieszeniu (fragm. książki s. 8). Dlatego,  tym razem prezentujemy przewodnik po najważniejszych modelach koncepcyjnych i produkcyjnych powstałych w roku 2009. Ukazuje najnowsze trendy motoryzacyjne, a być może w przyszłci – te modele staną się istotnym wyznacznikiem kierunków rozwoju motoryzacji i przejdą do historii jako klasyki.

W pierwszej części publikacji czytelnik pozna trendy, ciekawostki stylistyczne, prognozy, nagrody. Kolejne rozdziały to: Samochody i moda, Projekty drzwi, Nowe modele od A do Z, Najbardziej znaczący projektant. Dzięki temu zyskujemy alfabetyczny spis marek i modeli z lat 2009-2010, podstawowe dane techniczne i osiągi oraz szczegółowe omówienie laureatów Car Design Yearbook Awards. Z pewnością wielu czytelników zainteresuje sylwetka najważniejszego projektanta Steve’a Martina. Pomocne w korzystaniu z przewodnika są również: słowniczek techniczny oraz spis salonów samochodowych.

Nowe modele od A do Z to: Acura ZDX, Alfa Romeo Mi To, Aston Martin Lagonda Concept, Aston Martin One-77, Audi (A1, Q5 i Sportback), BMW (7 series, Concept X1, M1 Homage, Z4) Buick, BYD, Caddilac, Chevrolet, Chrysler 200c, Citrone, Dacia Duster, Ferrari California, Fiat Bugster, Fisker Karma S, Ford, Frazer Nash Namir, GMC Terrain, Honda, Hyundai, I.DE.A.Era, Infiniti, Jeep, Kia, Lada, Lamborghini, Lexus, Lightning, Lincoln, Lotus, Mazda, Mercedes Benx, Mini CrossOver, Mitshubishi, Nissan, Opel/Vauxhall, Peugeot, Pininfarina, Renault, Roll Royce, Saas, Seat, SsangYong, Subaru, Suzuki, Toyota, Venturi, Volkswagen, Volvo, Zagato Perana.

Publikacja dostępna na stronach internetowych księgarni. Polecamy.