Logotypy zmieniają się w czasie. Ale faktem jest, że kiedyś były one małym dziełem sztuki. Samochody zaprojektowane były z dbałcią o najdrobniejsze detale. Projektanci wykazywali się kreatywnością, dbali o sens i przesłanie „figurek” z chłodnic. To nie były tylko napisy, ale często dzieła sztuki. Czasem były kontrowersyjne, ale zawsze piękne i nigdy nie banalne.

Teraz nie ma już projektantów detali, ludzi wrażliwych na piękno, projektantów dbających o każdy szczegół. Teraz marny, pozbawiony emocji i przekazu plastikowy logotyp po kilku latach się ściera i odpada z karoserii. Postęp?

Zobaczcie galerię biżuterii chłodnicy:

HoRoh

Warszawa

Triumph

Studebaker

Studebaker Howk

Studebaker

Skoda

Singer

Singer

Saab

Rolls-Royce

Rolls-Royce

Rolls-Royce

Porsche

Peugeot

Packard Clipper

Packard 733

Packard 110

Opel

Opel

NSU

Morgan

Morgan

Mercedes

Maybach

Maserati

Lagonda

Jaguar

Jaguar

Jaguar

Iso Rivolta

Hudson Terraplane

Goliath

Ford Shelby

Ford Mustang

Fiat

Ferrari

Dodge

Dixi

Corvette

Citroen

Citroen

Cadillac

Cadillac V16

Cadillac V8

BMW

Bentley

Auto Union

Aston Martin 

Znacie te marki? Zapraszamy do komentowania. Który emblemat, logo najbardziej Wam się podoba?

Logo – forma graficzna będąca interpretacją brzmienia nazwy i jednoznacznie identyfikująca markę, firmę, agencję, organizację, produkt, usługę, przedsięwzięcie, imprezę, projekt, ideę oraz każdy inny rodzaj aktywności gospodarczej lub społecznej. Głównym zadaniem logo jest wstępne nakierowanie osoby na symbolizowany podmiot poprzez: przyciągnięcie uwagi oglądającego, a następnie powiązanie emocjonalne danej osoby z symbolizowanym podmiotem poprzez formę graficzną odpowiadającą charakterem danemu podmiotowi.

Logo zawsze nawiązuje w jakiś sposób do przedstawianego tematu. Często konstruowane jest ze stylizowanych i pomysłowo zaaranżowanych pierwszych liter nazwy symbolizowanego podmiotu, lub też zawiera charakterystyczne dla danego podmiotu elementy graficzne. Może jednak symbolizować jakąś ideę jedynie swoim kształtem lub wywoływanym nastrojem (np. zawierać linie łagodne lub łamane, albo też zawierać kolorystykę jaskrawą lub stonowaną). Zawsze jednak powinno podkreślać i w skondensowany sposób podsumowywać wizerunek przedstawianego tematu. Powinno u odbiorcy wywoływać odpowiednie skojarzenia oraz nastrój, a jeśli to możliwe, motywować również do pożądanej reakcji.

Typy logo. Wśród typów możemy wyróżnić:
Logotyp
Glif
Monogram
Znaki graficzne
Postacie
Znaki abstrakcyjne i symboliczne
Emblemat.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Logo