Untitled
Dodano: 14.05.2017

Miał jechać do Finlandii, a trafił do Opola. Dlaczego?

Chętnie zaprezentuję na portalu swoje zabytkowe auto.

To FSO Polonez 1500 z 1980 roku w kolorze czerwieni burgundzkiej. Deska rozdzielcza i tapicerka są w kolorze brązowym. Ten model dedykowany był na rynek finlandzki, ale z powodu zacieku na błotniku został skierowany do Polmozbytu w Opolu.
Polonez (4)

Pierwszy właściciel miał przedpłaty na PF 125p. Z powodu braku Dużego Fiata, dostał propozycję nabycia tego Poloneza. Ja na niego polowałem od wieku przedszkolnego i od kilku lat namawiałem właściciela na sprzedaż.

Kiedy jego stan zdrowia się pogorszył, tak że nie mógł już prowadzić samochodu, żona właściciela podjęła decyzję o sprzedaży i udało mi się go nabyć w 2013 roku.
Polonez (2)

Naprawy wymagały progi. Lakier częściowo musiał zostać uzupełniony, a cały samochód został wypolerowany maszynowo. Pod kątem mechaniki zostały wykonane podstawowe czynności serwisowe, takie jak wymiana paska rozrządu, naprawa hamulców, uszczelnienie chłodnicy. Postanowiłem na bazie Poloneza stworzyć replikę taksówki z czasów PRL-u. Zainspirowała mnie taksówka z filmu „Dekalog V” i 2016 roku został dołożony taksometr oraz kogut taxi.
Polonez (5)

Pozdrawiam Czytelników portalu
Jarosław Kwieciński

Od redakcji: zapraszamy do opisywania swoich oldtimerów i youngtimerów na naszym portalu.
Polonez (1) Polonez (6) Polonez (7) Polonez (3)OPIS2

Powiązane artykuły

Archiwum recenzji