Untitled
Dodano: 01.03.2017

Mąż dbał o nią bardziej niż o mnie: Warszawa 201

Nasi Czytelnicy dokonali wyboru KLASYKA LUTEGO 2017, który weźmie już udział w głosowaniu finałowym: Klasyk Roku 2017.

Tytuł KLASYK LUTEGO 2017 roku otrzymuje:

Warszawa 201 z 1964 roku. Właścicielem jest Pan Marcin Szubert z Mińska Mazowieckiego.
Warszawa 201 1964 (1)

Dyplom oraz nagrodę książkową, ufundowaną przez www.wkl.com.pl wyślemy pocztą. Nagroda do wyboru spośród KSIĄŻEK opisanych w zakładce PUBLIKACJE. Zapraszamy do udziału w tym konkursie. Nagrody czekają. Zgłaszajcie swoje auta!

Historia mojej Warszawy 201 zaczyna się w 1964 roku. Moja Warszawa zakończyła pewną erę w fabryce FSO, a mianowicie była jedną z ostatnich potocznie zwanych „garbuskami”, jakie zjechały z taśmy montażowej. Auto trafiło do człowieka, który, jak to powiedziała wdowa po nim, gdy je sprzedawała „niech panowie dbają o to auto, „ponieważ mój mąż o nie dbał bardziej niż o mnie”. Coś w tym było, bo auto w tamtym czasie użytkowane sporadycznie, miało niski przebieg i było w fabrycznym stanie……
Warszawa 201 1964 (9)

Drugim właścicielem w latach 90-tych stał się dobrze znany w środowisku motoryzacyjnym rzeczoznawca i prezes PZMOTU Pan Tomasz Skrzeliński. Ten oldtimer w jego posiadaniu również wiele nie jeździł. Tylko na wystawy i zloty. Ciekawostką jest to, że auto w latach 90-tych było wystawiane przez FSO na europejskich wystawach razem z bieżącymi produktami fabryki, czyli Polonezem i Fiatem. Miało ono swoim nienagannym stanem zachęcać Europejczyków do zakupu produktów pochodzących z Polski.
Warszawa 201 1964 (13)

Dzisiejszy przebieg auta to 45 000 km. Warszawa poza niezbędnymi wymianami i naprawami eksploatacyjnymi nie przechodziła nigdy remontu. Zarówno lakier, wnętrze jak i wszystkie elementy ozdobne zewnętrzne i wewnętrzne są oryginalne i pochodzą z tego auta. Auto w momencie, gdy je kupiłem miało jeszcze folię ochronną zamontowaną w fabryce na boczkach drzwi. Ale ponieważ nie spełniała już swojego zadania, to została zdemontowana (załączam zdjęcie gdy była ona jeszcze zamontowana). Wszystko w aucie jest oryginalne. Zachowała się tabliczka w świetnym stanie i naklejki w komorze silnika.

Załączam zdjęcia auta obecne i zdjęcia z prasy z lat 90-tych. Przez te wszystkie lata auto praktycznie nic się nie zmieniło. Można powiedzieć, że dojrzało, a wielka w tym zasługa jej poprzednich właścicieli.

Pozdrawiam serdecznie Czytelników portalu
Marcin Szubert
Warszawa 201 1964 (5)Warszawa 201 1964 (4) Warszawa 201 1964 (3) Warszawa 201 1964 (2) Warszawa 201 1964 (8) Warszawa 201 1964 (11) Warszawa 201 1964 (12) Warszawa 201 1964 (14)

Powiązane artykuły

Archiwum informacji