Untitled
Dodano: 03.08.2017

Królowa jest tylko jedna

Sam tytuł powinien rozwiać wszelkie wątpliwości odnośnie auta, które będzie tematem tej krótkiej historii. Stworzona w FSO, później produkowana też w FSM. Jest symbolem czasów PRL-u w Polsce, samochodem niegdyś posiadanym przez masy, dziś spotykanym już dość rzadko. Moja miłość do Syreny to kilka tysięcy przejechanych kilometrów, 12 zwiedzonych nią państw, miliony wspaniałych wspomnień, setki zdjęć, kilka zlotów, dwie długie podróże i przede wszystkim mnóstwo wspaniałych ludzi, dzięki niej poznanych.
Syrena (5)

Niezawodna, urocza i poczciwa królowa polskich szos

Samochody zabytkowe często wzbudzają w ludziach zainteresowanie i podziw, gdziekolwiek się pojawiają, każdy odwraca za nimi głowę. Jadąc Syrenką zawsze uwielbiałam patrzeć na twarze starszych ludzi, którzy podobnie jak ja, widzieli w niej coś więcej niż tylko samochód minionej epoki. Z twarzy tych ludzi dało się wyczytać ich wspomnienia, chwile radości gdy po raz pierwszy przejechali się nowym autem, smutku, gdy wracali z nieudanej randki, lub złci jak nie mogli zimą odpalić spiesząc się do pracy. Jednak ile osób, tyle historii.
Syrena (1)

Mój romans z Syreną zaczął się w 2014 r., kiedy to na jednym ze zlotów samochodów zabytkowych poznałam dwóch prawdziwych fanatyków tej marki. Długo nie trzeba było mnie namawiać żebym ruszyła z nimi w pierwszą syrenkową podróż spod fabryki FSO nad morze. Już wtedy wiedziałam, że ten samochód jeszcze nie raz sprawi uśmiech na mojej twarzy.
Syrena (2)

I tak rozpoczął się nowy etap w moim życiu, wypełniony podróżami, ubraniami o zapachu mixolu, wiatrem we włosach wprost z klimatyzacji w postaci fletnerek i najlepszą muzyką, jaką jedynie dwusuw może zagrać czyli…..tytym tyrym tym tym tyryryryrm !

Pozdrawiam Czytelników portalu KlassikAuto.pl
Martyna Filipiak
Syrena (4)Od redakcji:
OPISZ SWOJEGO KLASYKA i odbierz FAJNĄ NAGRODĘ!
Opisz swojego oldtimera lub youngtimera i jakąś historię z nim związaną (zakup, sprzedaż, renowacja, naprawa, zlot, rajd, wycieczka, wrażenia z jazdy, eksploatację, inne). Dołącz minimum 12 zdjęć i wyślij wszystko na adres: redakcja@klassikauto.pl ! Można posłużyć się pytaniami, zamieszczonymi w zakładce WYWIADY.

Osoby, które w ciekawy sposób opiszą swoje auto otrzymają nagrodę. Interesują nas samochody wyprodukowane do 1985 roku. Dodatkowo, wszystkie, ciekawe historie będą opublikowane na łamach naszego portalu. Zgłoszenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na publikację materiału mediach.

Powiązane artykuły

Archiwum recenzji