Wyrafinowana linia nadwozia.
„Dlaczego jeździsz takim autem? Aby pokazać innym, że ich na to nie stać” – powiedzenie niektórych posiadaczy samochodów tej marki.
Kupno samochodu marek uznawanych za snobistyczne, wyrafinowane, oscentacyjne zwraca uwagę.

Foto: Kamil Krzysztof Krzemiński

Jaguar XK 150
Okres produkcji: 1957-1961
Liczba wyprodukowanych egzemplarzy: 1903 DHC; 1297 OTS; 3445 FHC
Pojemność skokowa silnika: 3442 cm3; od 1959 r. 3781 cm3
Liczba cylindrów: rzędowy, 6-cylindrowy
Moc maksymalna: 190 KM przy 5500 obr/min
Długość x szerokość x wysokość: 4470 x 1640 x 1395 mm
Masa własna: 1321 kg
Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h: – s
Prędkość maksymalna: 210 km/h
Zużycie paliwa: 15,6 l/100 km

Jaguar XK 150 S
Liczba wyprodukowanych egzemplarzy: 140 DHC; 888 OTS; 199 FHC
Pojemność skokowa silnika: 3781 cm3
Liczba cylindrów: rzędowy, 6-cylindrowy
Moc maksymalna: 253 KM przy 5500 obr/min
Masa własna: 1433 kg
Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h: 7,9 s
Prędkość maksymalna: 225 km/h
Zużycie paliwa: 15-19l / 100 km

Wyrafinowany model. W latach 50. był obiektem pożądania. Relatywnie tani, mimo że porównywany do odpowiednika Astona Martina. Produkowano wersje: roadster, kabriolet, coupe.
Uwaga na korozję.

Foto: Kamil Krzysztof Krzemiński