Ferrari 512 TR

Samochód ze zdjęć pochodzi z 1994 roku.
Pojemność silnika: 4943 cm3
Moc silnika: 428 KM
Przebieg: 73300 km
Skrzynia biegów: Manualna
Przyśpieszenie [0-100 km/h]: 4,8 s
Prędkość maksymalna: 314 km/h
Liczba wyprodukowanych egzemplarzy: 2261

Włosi zakochani w sportowych samochodach w 1984 roku podczas Autosalonu w Paryżu zaprezentowali model Ferrari Testarossa, który zastąpił model Berlinetta Boxer po dwudziestu latach produkcji. Auto szybko zyskało popularność i w ciągu siedmiu lat złożono ponad 7 tys. egzemplarzy. Pomimo wielu przeróbek mających przystosować auto do torów wyścigowych, Testarossa nigdy nie odniosła sukcesów podczas wyścigów.

Legendarny model marki z Maranello to nieodłączny element kolekcji klasycznych wozów. Model Ferrari 512 to wzmocniona wersja kultowej Testarossy, produkowany w latach 1991 – 1994. Oficjalna prezentacja modelu 512 TR nastąpiła w styczniu 1992 roku podczas salonu samochodowego w Los Angeles, natomiast europejska premiera odbyła się w styczniu 1992 roku podczas Motorshow w Brukseli.

Samochód wyposażony w 5-biegową, manualną skrzynię biegów oraz tylny napęd skrywał pod maską mocniejszy 12-cylindrowy silnik o mocy 420 KM. Przestronne i luksusowe wnętrze wyposażono w skórzane fotele i schludną deskę rozdzielczą.

Model ze zdjęć został wyprodukowany w 1994 roku, a pierwsza rejestracja nastąpiła w 1997 roku. Prezentowany model zachowany w stanie bardzo dobrym jest o tyle wyjątkowy, że ma przejechane zaledwie 73300 km. Samochód po przyjeździe do Polski przeszedł kompleksowy serwis w salonie Ferrari w Katowicach, który obejmował m.in. wymianę kompletnego sprzęgła wraz z dociskiem oraz elementów eksploatacyjnych. Koszt serwisu wyniósł 40 000 zł.

Wyposażenie dodatkowe to: elektryczny zamek, elektryczna regulacja siedzeń, elektryczne lusterka i szyby, felgi aluminiowe, klimatyzacja. Dodatkowo samochód posiada komputer pokładowy. Wewnątrz pełna skóra, podgrzewane sportowe fotele. Prezentowany model wyceniono w 2017 roku na kwotę 549 000 zł.

Samochód zyskał popularność dzięki udziału w popularnym serialu Miami Vice, czy w takich filmach jak Wilk Z Wall Street oraz Straight Outta Compton.

Aktualne ceny w Niemczech, w euro:
Model Testarossa (okres produkcji: 84-91): stan 1: 170 000, stan 2: 125 000, stan 3: 90 000, stan 4: 55 000. Ceny wzrosły w ciągu ostatnich 5 lat o 126%.
Model 512 TR (okres produkcji: 92-94): stan 1: 180 000, stan 2: 130 000, stan 3: 95 000, stan 4: 60 000. Ceny wzrosły w ciągu ostatnich 5 lat o 100%.
Model F512 M (okres produkcji: 95-96): stan 1: 260 ooo, stan 2: 190 000, stan 3: 135 000. Ceny wzrosły w ciągu ostatnich 5 lat o 164%.

Aktualnie zaobserwować można stabilizację cen tych samochodów o dużych wzrostach w ciągu ostatnich kilku lat. Uważamy, że to dobry czas na znalezienie dobrego egzemplarza, z udokumentowaną historią. Ceny z pewnością, po około 2 latach, będę rosły. Przewidujemy wzrost na poziomie 8% rocznie na przestrzeni kolejnych 5 lat.

W Polsce w ciągu roku pojawia się kilka takich samochodów do sprzedania. Proponujemy jednak rozejrzeć się za granicą. Aktualnie w Europie jest około 100 samochodów, modelu 512, wystawionych do sprzedaży. Ceny kształtują się od 90 000 do 280 000 euro za samochód z bardzo małym przebiegiem. Spory wybór aut w dobrej cenie jest już w okolicach 150 000 euro.

Jak każde Ferrari, to bardzo dobra inwestycja na przyszłość. Ceny tych samochód rosną szybko i rekompensują wysokie koszty ich utrzymania.