Untitled
Dodano: 06.11.2011

Chevrolet Corvette C3 (1980r.)

Chevrolet Corvette C3 (1980r.)

Radosław Leśniewski i Chevrolet Corvette C3. Foto: Krystian Tomala

Radosław Leśniewski z Gliwic: „[…] wcześnejsze plany zakupu Forda Mustanga odeszły w zapomnienie”.

Z cyklu: LUDZIE I ICH STYLOWE PASJE!

Właściciel Chevroleta Corvette C3: Radosław Leśniewski – przedsiębiorca z Gliwic
Rok produkcji: 1980 r.
Dane techniczne: silnik V8 (5 657 cm3)
Wyposażenie: elektryczne szyby, tempomat,  klimatyzacja, centralny zamek, automatyczna skrzynia biegów.

Marzena Jerzyńska – Redaktor Naczelny KlassikAuto.pl

1. Skąd zainteresowaniem tą marką, modelem?
Dlaczego ten model? Jeden z moich klientów miał takie auto. Samochód tak mnie oczarował, że wcześniejsze plany zakupu Forda Mustanga odeszły w zapomnienie, a rozpoczęły się poszukiwania w Internecie tego modelu. Samochód, który dzisiaj jest w moim posiadaniu nabyłem od Górala z Nowego Sącza, który sprowadził go 6 lat temu z Niemiec.

2. Czy auto jest „fabryczne”, czy ma jakieś modyfikacje?
Pierwszy właściciel odrestaurował tapicerkę, która ma oryginalny czerwony kolor. W moim zamyśle są dalsze prace renowacyjne. Mam spore plany co do zmiany jego wyglądu, np.: zmiana koloru auta (z czerwonego na czarny), pochromowanie wszystkich dodatków, polerowanie kół, puszczenie wydechów bokiem, zakup oryginalnego radia. Jeśli chodzi o silnik pozostawię go bez zmian, ponieważ jest on wspaniałym sercem tego samochodu.

3. Czy sam będziesz odnawiał samochód?
Nie, wszelkie modernizacje dokonywane będą przez mechanika z Rudy Śląskiej, który specjalizuje się w tych samochodach.

4. Jakie ma zalety, wady?
Auto mam stosunkowo krótko i na obecnym etapie właściwie się poznajemy, ale śmiało mogę stwierdzić, że póki co najbardziej zauroczył mnie „klang” silnika. Jeśli chodzi o wady to odczuwalny jest brak wspomagania i ABSu, ale jest to samochód, któremu wybacza się takie braki. Samochód wymaga jeszcze wymiany amortyzatorów oraz przedniego reflektora, który na chwilę obecną trzeba ręcznie podnosić, ponieważ się blokuje. Auto nie należy do samochodów ekonomicznych, jego spalanie wynosi 25l/100 km.

5. Jak jest dostępność części zamiennych? Gdzie je kupujesz i ile kosztują?
W Polsce części do tych samochodów należą do trudno dostępnych, dlatego do tej pory sprowadzałem je ze Stanów Zjednoczonych, gdzie są łatwo dostępne oraz znacznie tańsze.

6. Gdzie i jak auto jest przechowywane?
Auto przechowuję w garażu.

7. Czy uczestniczysz w rajdach i zlotach?
Do tej pory nie miałem okazji uczestniczyć w tego rodzaju imprezach. Jednak, jeśli kiedyś się zdecyduję, to będą to raczej zloty, nie rajdy.

8. Należysz do jakiego klubu lub stowarzyszenia?
Nie.

9. Czy posiadasz inne zabytkowe samochody bądź planujesz jakiś zakup?
W planie miałem zakup Corvetty z 1972 r. W praktyce nabyłem model z 1980 r., z którego jestem bardzo zadowolony.

MJ. Dziękuję za rozmowę.

Powiązane artykuły

Archiwum recenzji